BMW a publicat toate detaliile despre electricul i4: versiune M50 cu 544 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 02.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile a publicat acum toate detaliile despre sedanul electric i4. Acesta este disponibil în două versiuni, inclusiv una M50 (primul vehicul electric M).

BMW a lansat noul i4 în luna martie, cu ocazia conferinței de presă anuale. Acum, producătorul din Munchen a revenit cu mai multe detalii tehnice despre sedanul cu zero emisii, publicând totodată și primele imagini cu interiorul.

Așadar, BMW i4 are o lungime de 4.783 milimetri, 1.852 mm sunt trecuți în dreptul lățimii, înălțimea măsoară 1.448 mm, iar ampatamentul este de 2.856 milimetri. Cu alte cuvinte, vorbim despre dimensiuni apropiate de cele ale lui Seria 4 Coupe.

ECRAN CURBAT DE DIMENSIUNI MARI

Dacă exteriorul nu mai este un mister, interiorul noului i4 ni se dezvăluie acum pentru prima dată. Pasagerii vor regăsi aici un display curbat care integrează atât instrumentarul de bord digital (14.9 inch) cât și ecranul sistemului multimedia iDrive 8 (12.3 inch).

Climatizarea pe trei zone este standard, iar reglarea temperaturii și celelalte funcții pot fi activate fie prin comandă vocală, fie prin intermediul sistemului multimedia. Așadar, fără butoane fizice pentru sistemul de climatizare.

Lista cu dotări opționale include, printre altele, lumina ambientală și sistemul audio Harman Kardon cu 16 incinte.

Noul BMW i4 este disponibil în două versiuni, ambele fiind echipate cu o baterie de 80.7 kWh (capacitate netă).

Astfel, autonomia maximă variază între 510 și 590 de kilometri. În ceea ce privește încărcarea, aceasta poate fi realizată și la prize rapide DC cu până la 210 kW, caz în care repriza 10% - 80% durează 31 de minute.

Intrarea în gamă se face cu i4 eDrive40. Această versiune este echipată cu un motor electric, iar cei 340 CP și 430 Nm sunt livrați punții spate. În această configurație, sedanul bavarez atinge 100 km/h în 5.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 190 km/h.

VERSIUNE M50 CU 544 DE CAI PUTERE

BMW i4 M50 este primul vehicul M cu zero emisii și propune două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Această versiune dispune de 544 CP și 795 Nm (timp de 10 secunde, cu funcția Sport Boost activată), suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.9 secunde și o viteză de top de 225 km/h.

Fără această funcție, puterea dezvoltată de cele două motoare este de 476 CP și 730 Nm.

Ca orice model BMW M, noul i4 M50 are un exterior dominat de elemente sportive, iar jantele M cu diametrul de 19 inch sunt standard (opțional de 20 de inch).

Versiunea i4 M50 vine echipată, de asemenea, cu suspensie adaptivă M și cu sistem de frânare M Sport.

Noul BMW i4 are aproximativ 40 de funcții și sisteme de siguranță și asistare, inclusiv Active Cruise Control cu funcție Stop & Go, Speed Limit Assist și sistemul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom în anumite condiții.

Lansarea pe piață a sedanului electric BMW este programată pentru luna noiembrie a anului curent.

via BMW

Comentarii (26)

  • arata bine, cu exceptia grilei fata care este oribila. probabil va avea o tinuta de drum demna de un BMW si va costa pe masura.
    15 5
  • Pixelul albastru
    Frumos rau display-ul,ce rezolutie are si cati hz? Lcd sau amoled? O sa strang bani sa-mi iau si eu dar o sa-i pun folie din sticla sa nu se sparga.
    11 5
  • ma frapeaza profilul de masina ICE: capota e luuunga, de parca acolo ar fi un 6 in linie, pe cand acolo e doar modulul sistemelor electronice si poate un frunk. de ce aceasta imagine clasica? aaa, pentru ca e pe platforma CLAR. dezavantajul acestei platforme pentru o electrica se vede la ampatament: desi e mai lunga decat ioniq 5, are ampatamentul mult mai scurt decat aceasta, pt ca hyundai e facut pe o platforma speciala pentru EV.
    restul ce tine de performante, dotari, pachete si sisteme de siguranta, pachetul M etc, sant detalii picante din portofoliul bmw.
    16 2
  • Bmw M cu viteza max de 225km/h. M,bă,M! Sa rada de tine un cazan de passat 1.9 tdi de acu' 20 de ani.Bine,versiunea non M are vit max de 190,sa te faca la mustata un golf de 1.6 de acum 25 de ani:))) Fudulie eco ,foarte bine,sa le ia banii fraierilor.
    18 16
  • :))))
    buna treaba. Stiam eo de ce sant fan cazane...
    12 7
  • Care-i rostul la statiile astea de incarcare rapida ? Daca una de 210 kw incarca de fapt doar vreo 55 kw in jumate de ora atunci una de 100 kw cat incarca in acelasi timp ? Exista vreun algoritm sau ceva dupa care se poate calcula in prealabil cat timp o sa petreci la incarcare ?
    7 2
  • Seriff
    225 km/h viteza de top, penibil, cine o da banii pe asa ceva efectiv nu pot sa imi dau seama
    10 11
  • inexorabil
    Unu la mână: nu există p… mici, ci doar p… eronat sau insuficient stimulate de către destinatare.
    ‘nţeles, Mafănele?

    Doi la mână: “înalta performanţă” la electroase este concepută fix în scopul civic şi nobil de a proteja suplimentar pietonii inocenţi de pe zebră şi, totodată, de a-i preveni (implicit, a-i ţine la distanţă) pe alde “jerks” cum că bijuteriile e-spart şi e-superspart nu le sunt adresate neam!

    În loc de concluzie: jos făţărnicia dinozaurilor ICE!

    PS. Trăiască frustrarea din piaţă, când eşti furat la cântar, respectiv nevroza de pe AM, când te frige cartea de parcă ai fi ţinut-o pe plită odată cu ştiuleţii.
    ‘nţeles, Mafănele?
    7 5
  • @19:58 73652683
    Bengosule,mare noroc pe voi astia cu masinutele electrice limitate si din soft dar si din ratiuni de economie la 180,s-o aveti toti cat aia de la cal,fara frustrari in viata,norocosilor.
    2 1
  • Ce nu inteleg eu este de ce se pastreaza acea grila oribila si la o electrica???
    In rest ma amuz cum se agita unii romani despre acea viteza maxima limitata, de parca ei merg zilnic cu 250 si sunt limitati la 225. :)) Limitati la creier adica.
    5 4
  • Ce nu inteleg eu este de ce se pastreaza acea grila oribila si la o electrica???
    In rest ma amuz cum se agita unii romani despre acea viteza maxima limitata, de parca ei merg zilnic cu 250 si sunt limitati la 225. :)) Limitati la creier adica.
    6 4
  • inexorabil
    Măi sofism întruchipat, nu este vorba dacă oamenii ştiu/pot/vor sau nu să depăşească nişte limite legale, ci despre pretextele de care se agaţă stăpânii din penumbră ai Globului ca să restrângă/interzică drepturi şi libertăţi (nu le mai calific drept fundamentale, fiindcă se subînţelege că sunt astfel prin însăşi natura lor!).

    Ei, dar cum să-i pretinzi tact (Doamne fereşte subtilitate) mafiotului de toate zilele?

    PS. “Unii români”…Dar tu ce naţie extraterestră reprezinţi, coane?

    PPS. De parcă AR MERGE şi AR FI. Gata cu pandemia – înapoi pe băncile şcolii!

    PPPS (sic!). Nu te vizează şi pe tine ultima ta propoziţie?...
    7 7
  • @inexo
    Pai cum adica ingradiri ale libertatilor?
    La 350km/h nu esti tot ingradit ca nu poti prinde 500 km/h? Si la 500km/h nu esti tot ingradit ca nu poti prinde 800km/h?
    Voi astia ingraditi, saracii de voi. Cand mergeati cu Dacia 1300 nu mai erati ingraditi, acum toti retarzii iau BMW-uri ca sa nu mai fie "ingraditi"...de fapt sa nu para, ca la ei saracii limita e la IQ.
    Nu ti se pare corect "unii romani"? Ma refer la acea categorie care au limitele la masini germane:)) Aia de nu vad altceva decat VAG, Mercedes si BMW.
    VAG nu v-a limitat cu softuri?
    BMW cand face recall la plug-in hybrid si zice sa nu incarci bateria si sa nu folosesti modul sport ca iei foc, nu e tot limitare?
    Sanatate si bucurii, ca limitati veti fi mereu.
    In Romania se moare pe capete in accidente rutiere si retarzii nu se multumesc cu limita de 225 km/h.... Cand e prostie multa, rezultatele sunt pe masura.
    10 7
  • Pentru cei ce vă nemulțumește viteza maximă, adică de 225 km/h, puteți da 3 motive rezonabile pentru care vreți ceva mai mult? Sau măcar unul.
    3 5
  • Seriff
    @colegu' Nu e vorba de romani aici, e vorba ca o masina care acum 20 de ani reprezenta ceva, adica un M era strict pentru performanta, circuit, autostrada fara limita de viteza, acum a devenit o masina fara personalitate, cu performante mai slabe si pe care nici un fost posesor de M nu si-ar cumpara-o, pentru ca orice model vechi e clar superior.
    8 5
  • Nu înțeleg de ce comparăm mere cu prune. Totuși vorbim despre o mașină electrică ce are toate capabilitățile unui M termic. Putere, cuplu, demaraj. Și viteza e undeva pe acolo, un M3 F80 se situează pe la 250 km/h, cu doar 25 peste. Peste 300 e doar pentru a-ți arăta muschii, În viața de zi cu zi, ori 200 ori 300 este egal cu zero barat. Nu ai unde și, mai ales, de ce să folosești viteza asta. Personal cred că 99.99% dintre cumpărători achiziționeaza un M pentru a epata, pentru imagine și pentru a-și gîdila orgoliul, nu pentru a se duce pe circuit ori a-i da blană pe autostradă. De fapt printre M-uri găsești și varianta Touring, adică tocmai acea variantă ce este cumpărată de familiști cu copii chiar pentru excursii ori concedii. Nu cred că o cumpără pentru cei 305 km/h. Undeva e o contradicție. Desigur, există cerere, apare și oferta, dar ramîn la părerea că așa ceva, un M, cumperi pentru a epata.
    6 4
  • Corect,ce-ti trebuie mai mult de o camera si un closet,de ce ti-ai dori sa stai la vila,oricum tot intr-un singur loc dormi.Nu cred ca exista oameni care isi cumpara case cu mai multe camere cand una e de ajuns,cat sa dormi in ele?Nu se pune problema ca poae unii vor sa isi ia masini de 300km/h vit maxima ca asa vor muschii lor,sa le dea Matizuri tuturor,si asa nu mai ai unde alerga nici cu ele.PS Uite,eu vreau sa epatez in masini care prin 300 ca sa am chef,probleme daca rad de gioarsele noi de la M care nu trec de 220?
    4 5
  • No name-ul de la 10.14
    ... dacă atît ai înțeles, orice răspuns din partea mea și orice continuare a discuției ar fi de prisos. Oricum nu ai pricepe, după topică, cred că ai mari dificultăți de logică și coerență. Spor la epatat!
    3 2
  • Mereu cum apare o troaca electrica foarte scumpa care se vrea si supersport dar are viteza maxima mai mica decat avea un diesel de acum 20 de ani,mereu se gasesc oameni ca tine sau ca ala de mai sus care sa ne faca tampiti ca e de ajuns 220,ca unde mergi cu ea,ca ce-o mani ba asa,ca vit maxima pe autostrada e de 130,de parca noi nu stim toate astea. Vorbeam strict de masina si de performantele ei care sunt penibile,da' mereu trebuie sa sariti voi justitiarii p in sus sa ne dati cu betisorul de alun peste degete,civilizati si educati ca voi,noi romanii aia melteni de mergem cu 300 cu cazanele second.
    3 6
  • @Amatori
    Pentru Dorei:
    Astia care vreti performante, uitati de BMW. Daca tot sunteti cu muschi si bani pe voi, luati Rimac.
    Da clasa la orice troaca germana cu motor pe benzina sau motorina.
    Printre cele mai rapide masini din lume nu sunt GERMANE.
    https://www.automarket.ro/stiri/taguri/rimac-nevera/
    https://www.motor1.com/car-lists/fastest-cars-in-the-world/
    Sa imi ziceti cate BMW-uri gasiti in lista limitatilor :)
    Voi abia aveti 2-3000 euro pentru o troaca sh si va plangeti de limitarea de 225km/h, cand panaramele aduse de unii pe platforme nici la 150 nu ajung ca apoi se infig prin pomi,parapeti sau prin santuri.
    BMW-urile sunt renumite pentru performantele de a se infige in pomi si parapeti... De fapt nu au ele nici o vina, ci retarzii care le conduc, crezand ca sunt masini sport ce sfideaza gravitatia.
    6 1
  • Seriff
    De unde sti tu ce bani avem noi? Si ce masini avem sau am avut? Daca tot lauzi asa mult masina asta de ce nu o cumperi tu? Sau realitatea este ca nu merita? Evident ca nu merita, are performante slabe si nu ai unde sa o incarci, logic.
    4 6
  • intr-un rimac nu poti sa mergi cu 300 km 4 persoane amatorule !
    3 4
  • @Seriff
    Pai avand in vedere ca esti fan Diesel, clar ai avut si ai o troaca.
    @flo: sunt convins ca astia care iau BMW coupe in 2 usi sau M, isi iau sa mearga cate 4 in masina :)
    Hai mai zi-mi povesti din astea ca te si cred.
    BMW este o marca ce nu se adreseaza familistilor. Nu faci drift cu copilul in spate sa-l dai cu capul de scaunel, decat daca esti retard...si e posibil ca unii sa fie, nu bag mana in foc.
    Am vazut cazuri cu smecheri cu seria 5 sedan care au pus ditamai televizorul peste copil in spate, ca nu a avut loc in portbagaj.
    Conform studiilor, BMW este marca cocalarilor, a marlanilor, a interlopilor... nicidecum familisti. Vezi cate un ciumpalac cu sapca si trening singurel si plin de el cu multi muschi si putin creier.
    2 3
  • Seriff
    Sunt fan diesel da, am masina cumparata de noua din Ro, o decizie super buna, o masina care nu m-a lasat niciodata in drum desi se apropie de 200.000 km, daca asta e troaca in capul tau e clar cat te pricepi la masini, tu ce masina ai? Ia uimeste-ma, ai TESLA model 3 sau ce ai? Plus ca nici sa te semnezi nu esti in stare geniule
    6 2
  • Morocanosu'
    Inexo!!! Nebunule!!!...

    Ia initiaza o petitie catre BMW sa inceteze odata cu electrificarea :)))

    Iti iei antidepresivele?
    2 2
  • @seriff se vede ca esti praf tataie eu am zis ca un M5 poate sa mearga cu 300 km la ora cu 4 persoane si un rimac nu!de ce ?are 2 locuri trompeta!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru